10 חוקי ברזל לבניית קמפיין גוגל ממומן חכם

אשתף אתכם בסיפור אישי.. בשכונה שלנו במערב ראשל"צ, הרשויות חילקו את השכונה לשני קבלנים וביקשו משני הקבלנים לבנות בתים באותו שטנץ. עברו כבר 15 שנה מאז.

בתים שבנה אחד מהקבלנים הינם מוצלחים ומחזיקים מעמד עד עכשיו ולמזלי אני במקרה גר באחד מהבתים😊 לעומת זאת, בבתים שבנה הקבלן השני, התשתיות התחילו לזייף כבר אחרי מספר שנים והדיירים סובלים עד עכשיו, חלקם התייאשו וכבר הספיקו לעזוב את השכונה.

זה מאוד מזכיר לי את עולם הדיגיטל. שתי חברות קידום בונות קמפיין לאותו עסק, חברה אחת בונה קמפיין שהלידים שמגיעים לעסק לא איכותיים, הקמפיין לא מביא מספיק המרות ואם כבר יש המרות, העלות שלהן מאוד יקרה, וחברה שניה בונה קמפיין חכם ואפקטיבי לאותו עסק שמגיעים לידים איכותיים עם עלות המרה סבירה וגורמת לעסק להזניק קדימה.

חשוב להדגיש שהצד הטכני בבניית קמפיין גוגל ממומן באמת לא מסובך וכל אחד יכול לבנות לאחר ידע בסיסי שרכש. אבל, בניית קמפיין חכם ואפקטיבי זה כבר סיפור אחר שדורש השקעה וזמן, ידע רחב וניסיון מקצועי. 

אספנו לכם 10 חוקי ברזל שיעזרו לכם לבנות קמפיין גוגל ממומן חכם ואפקטיבי.  לפני שמתחילים, האם ידעתם שהעלות לקליק והדירוג שלכם בדף היא נגזרת של איכות הקמפיין שבניתם? ככל שהקמפיין שלכם איכותי יותר, תדורגו במקומות גבוהים יותר בדף ותשלמו פחות עבור כל קליק..

אז בואו נתחיל….

 

1. לא מתעצלים – משקיעים זמן ועושים מחקר מילות מפתח מפורט

לפני שבכלל מתחילים לעשות משהו עם Google Ads, לפני שבכלל מתחילים לחשוב האם להפנות לדף נחיתה או לאתר, לפני הכול צריך להשקיע זמן ומחשבה על מילות המפתח המתאימים לעסק.

כמובן שהאתגר הוא למצוא ביטויים רלוונטיים עם נפח חיפושים גבוה ובעלות קליק סבירה והגיונית.

לא מומלץ שתנחשו ביטויים שמחפשים הגולשים אפילו אם אתם מכירים את העסק שלכם היטב.

מעבר לעובדה שאפשר לתת לגוגל ADS לחשוב עבורכם על מילות המפתח, יש כלים נוספים כמו SEMRUSH ו WEBCEO ועוד, שיכולים לעזור לכם בהמלצות לצירופי ביטויים דומים ורלוונטיים.

למעשה, לבחירה חכמה של מילות מפתח שנעשה בשלב הזה יהיה משקל משמעותי ביותר בהצלחת הקמפיין והאפקטיביות שלו.

2. ביטויים רלוונטיים בלבד

את נפח החיפוש ועלות לקליק, תוכלו לגזור מהכלים שהוזכרו בקלות. אבל זה לא מספיק. כדי לקבל החלטה סופית אם הביטוי צריך להיכלל בקמפיין, אתם מתבקשים להפעיל שיקול דעת על כל ביטוי ולזהות אם הביטוי באמת רלוונטי לקמפיין ולוודא שלא מביא קליקים מיותרים.

לדוגמא, אם יש לכם עסק לעיצוב פנים לבתים, הביטוי "עיצוב בתים" יכול להביא לכם המון קליקים אבל כנראה חלק גדול מהם לא רלוונטי והגולשים נכנסו לאתר שלכם כדי לקבל השראה ולא באמת כדי להתקשר אליכם. ביטוי כזה בהחלט לא אפקטיבי ולא ראוי לבחירה.  מצד שני, הביטוי "מעצב פנים לבתים" הוא בהחלט ביטוי שקרוב לוודאי מראה שהגולש מעוניין בשירותים שלכם.

3. בדיקת כדאיות הקמפיין

בידקו את כדאיות הקמפיין שלכם בשלושה תסריטים שונים: התסריט האופטימי, התסריט הריאלי והתסריט הפסימי ותוודאו שאפילו בתפריט הפסימי הרווח הינו חיובי ובתסריט הראלי, אתם מרוויחים כמצופה.

דוגמא:

4. אדם עצלן ואדם פרפקציוניסט משייכים מילות מפתח לקמפיין

ישנן מספר שיטות להגדרה ולבחירת מילות המפתח בקמפיין. יש שיטות לעצלנים ויש שיטה לפרפקציוניסטים 😊. 

העצלנים שביננו אוהבים לשייך מילות מפתח לפי התאמה רחבה או התאמה לביטוי.

ההמלצה שלנו היא להיות פרפקציוניסט ולשייך את מילות המפתח לקמפיין לפי מילות מפתח בהתאמה מדויקת. נכון, זה דורש הרבה יותר מאמץ לבנות את הקמפיין אבל בסופו של דבר זה מונע קליקים לא מדויקים על המודעה וחוסך תסכול של בעל העסק.

5. כתיבת מודעות מותאמות

לא מומלץ לכתוב מודעות כלליות כדי לחסוך זמן! מודעות כלליות פשוט לא אפקטיביות. תנסו לנסח מודעה מתאימה לכל מילת מפתח. זה יעזור לכם לעלות את מספר הקליקים על המודעה, לשפר את ציון איכות הקמפיין וכתוצאה מכך, תשלמו פחות ותקבלו יותר קליקים.

למשל אם בחרתם שלוש מילות מפתח:

  1. מעצב פנים לבית פרטי
  2. מעצב פנים לבתים יוקרתיים
  3. מעצב פנים בתל אביב

אפשר לנסח מודעה כללית ולכתוב "מעצב פנים – מעל 10 שנות ניסיון – אלי רודשטיין" .. .מצד שני אפשר לכתוב שלוש מודעות מוצאמות אישית.

  1. "מעצב פנים לבתי פרטיים – מעל 10 שנות ניסיון – אלי רודשטיין"
  2. "מעצב פנים לבתי יוקרתיים – מעל 10 שנות ניסיון – אלי רודשטיין"
  3. "מעצב פנים בתל אביב – מעל 10 שנות ניסיון – אלי רודשטיין"
  • תשמשו במילות מפתח במודעות שלכם. זה ישפר את ציון האיכות של הקמפיין. העלות לקליק יורד בהתאם לציון איכות הקמפיין.
  • אל תסתפקו בהגדרה של מודעה לקבוצת מודעות, אלא הגדירו 2-3 גרסאות למודעה, כך אנחנו מאפשרים לגוגל להבין איזו מודעה מביאה ליותר קליקים וגוגל כבר אוטומטית יציג רק את המודעה עם התוצאות הטובות יותר
  • תנסו להשתמש במספרים במודעה שלכם. לפי המחקרים זה מעלה את אחוז ההקלקה על המודעה שלכם. דוגמאות: מעל 20 שנות ניסיון מוכח, זמינות 24/7 …

6. דף הנחיתה

מעבר לעובדה שכולנו מבינים שדף נחיתה חייב להיות מעוצב כהלכה, צבעים, פונטים ועוד אלמנטים שימשכו את העין ויזמינו את הלקוח הפוטנציאלי להתרשם מהמקצועיות שלנו ומהערך שאנחנו יכולים להביא לו, יש כמה דברים חשובים שכדאי לתת עליהם את הדעת שגם יעזרו לנו לקבל יותר לידים מדף הנחיתה ואילו הם:

  • גוגל ידרג את ציון "חווית דף הנחיתה" גבוה יותר במידה והמסרים בדף תואמים למילות החיפוש (כותרות בעיקר) והניווט באתר יחסית ברור וקל
  • וודאו שהאתר שלכם מותאם למובייל
  • השקיעו בסרטוני עדות של הלקוחות שמספרים עליכם.ואם כבר דיברנו על סרטונים, אז כדאי שתדאגו להוסיף גם כתוביות, יש אנשים שצופים בנו בלילה (sound on silent) וחבל לפספס אותם.
  • הטקסט יהיה במקטעים קצרים ובאורך שורות זהה (העין שלנו מתעייפת בקלות כשאנחנו קוראים שורות ארוכות) וכמובן פונטים קריאים וברורים. מרווחים בין השורות. הכתוב לא רק צריך להיות קריא, אלא ממש ממש מזמין ונעים לקריאה. השתמשו בכותרות. שלבו תמונות בין הפסקאות, זה הופך את הדף ליותר מעניין וקריא.

  • הוסיפו כפתורים דביקים במובייל לטלפון וואטסאפ

7. הגדרת קמפיין אפקטיבי

לאחר שיש בידינו את דף הנחיתה אליו נרצה שהלקוחות הפוטנציאלים שלנו יגיעו, זה השלב שבו נתחיל לבנות את הקמפיין. ולהלן כמה דגשים:

  • בשלב הגדרת התקציב, וודאו כי הגדרתם מקסימום BID לקליק (וגם זה בשביל לשמור על מסגרת תקציב ושלא תהיו מופתעים בהמשך)
  • לקמפיינים בהם יש נטייה להתקשר במיידי, הגדירו תוסף טלפון למודעה, זה משפר את אחוזי ההמרה משמעותית. שימו לב בדוגמה הבאה, 19% מהצופים במודעה למעשה ישר לחצו על תוסף הטלפון !!! מבלי להגיע לדף הנחיתה אפילו.
  • ואם כבר דיברנו על תוספים, במידה ויש לכם אתר (כלומר מספר דפים), וודאו שאתם גם מגדירים תוסף SITE LINKS, זה בהחלט גם יכול לעזור להמרות מכמה סיבות:
    • המודעה שלנו תופסת יותר שטח פרסום על הדף
    • המודעה שלנו יכולה לעניין את הלקוח הפוטנציאלי להגיע לדף אחר באתר (כמו: לקוחות מספרים עלינו, אודות ועוד)
  • בתחילת הקמפיין, ההמלצה שלנו היא להתחיל באסטרטגיית הצעת מחיר של "מקסימום קליקים" (ולהגדיר המרות במערכת) ורק לאחר חודש או חודשיים, לאחר שגוגל אסף מספיק נתונים על האוכלוסייה שלנו, רק אז להעביר את אסטרטגיית הצעת המחיר להמרות.

שיקלו להוסיף קמפיין "מדיה" במקביל לקמפיין החיפוש. כן, אילו אכן הבאנרים הקטנים ויש שיוסיפו "מעצבנים" שאנחנו רואים אותם כשאנחנו גולשים באתרים (ישנם באנרים בגדלים שונים) ויחד עם זאת יש תחומים שסוג הקמפיין הזה יכול להיות מאוד אפקטיבי. העובדה שקליק עולה מס' אגורות ובעשרות מונים זול יותר מקליק בקמפיין חיפוש בהחלט גורם לסוג הקמפיין הזה להיות מועמד ראוי. ההצעה שלנו-התחילו ביחס של 80% תקציב לקמפיין חיפוש ו-20% לקמפיין מדיה ובהמשך התקופה אזנו בין  התקציבים בהתאם לביצועי כל קמפיין.

שיקלו להוסיף קמפיין גוגל שופינג אם אתם מוכרים מוצרים ולא שירות.

8. מיטוב

מיטוב. מיטוב. מיטוב. לאחר בניית הקמפיין וככל שעובר הזמן כך יש יותר נתונים על הקמפיין, כלומר יש לנו ביד יותר סטטיסטיקות שיכולות לעזור לנו לקבל החלטות מושכלות יותר וגם אם הביצועים הנוכחיים מעולים עדיין אפשר לשפר את ביצועי הקמפיין בהתאם לנתונים שיש בידינו, אם מבחינת הגדרות דמוגרפיות לקהלים שראינו שיש מהם ביצועים טובים יותר עד כה, אם מבחינת שיפור ציון האיכות לכל מילת מפתח ועוד. צרו לעצמכם נוהל שפעם בשבועיים אתם בוחנים את נתוני הקמפיין ומעדכנים לפי הצורך (או שלא).

למשל:  במידה ואנחנו רואים שבחתך הגילאים 18-24 שיעור ההמרות נמוך למדי לעומת שאר הגילאים, אין סיבה שנשאיר את הגילאים הללו בקמפיין, שהרי נעדיף שגוגל יחשוף את המודעות שלנו רק לגילאים שבהם הסיכוי להמרה הוא הגבוה ביותר ולא נבזבז את כספנו על גילאים שהסיכוי שיקנו את שירותינו הוא נמוך.

9. השאלות שכדאי שאדע לשאול – מה הציון שלי?

במידה והחלטתם להעביר את הקמפיין לחברת דיגיטל שתנהל בעבורכם את הקמפיינים, אז הנה שני דברים שכדאי לכם לדעת, ולשאול עליהם:

מהו ציון האיכות של הקמפיין שלי מ 1 עד 10?

לכל קמפיין יש ציון איכות. למעשה לכל מילת מפתח יש ציון איכות שגוגל מעניק לה. כמובן שהשאיפה שלנו שהציון יהיה הכי גבוה, כך גם גוגל ידאג לנו לדירוג גבוה יותר של המודעה בהתאם.

במידה וציון מילת המפתח שלכם הוא נמוך, זה הזמן לראות מה ניתן לשפר, האם בניסוח המודעה, האם בחוויית דף הנחיתה ועוד.

10. השאלות שכדאי שאדע לשאול – היכן אני יחסית למתחרים שלי בתחום?

דו"ח שמראה לנו בכל נקודת זמן היכן אנחנו ממוקמים יחסית למתחרים במספר פרמטרים. כדאי שתוודאו שאתם נמצאים במקום טוב ברשימה, עוד אינדיקציה לאיכות הקמפיין.

ניפגש במדריך הבא. המון בהצלחה.

- שיתוף הכרטיס לחברים ברשתות החברתיות הבאות:
דילוג לתוכן