שיווק וקידום באמצעות תוכן

רוצים שימצאו אתכם בגוגל? הקדישו 5 דקות לקרוא את זה.

על מה מדובר?

כמעט אין אדם שלא נפגש עם המודעות הללו…. כנסו לכתבה באחד העיתונים ובסוף הכתבה

למי מתאים?

קידום באמצעות פלטפורמות taboola ו-outbrain מתאימות בעיקר למוצרים חדשים שאינם מוכרים בשוק, או לשירותים ייחודיים שאנשים לא מכירים (ולכן לא מחפשים אותם בגוגל).

התחומים שבדר"כ מתפרסמים בפלטפורמות הללו הם תחומי הנדל"ן (קרקעות, נדל"ן בחו"ל, דילים ייחודיים שמתפרסמים) וכן בתחום הרפואי על תכשירים חדשניים וכולי.

מה עלויות הפרסום בטאבולה ואאוטבריין?

תמחור עלויות הפרסום הם לפי קליק. לא נכנסו לכתבה שלנו, לא נשלם.

העלויות לקליק נעות בדר"כ סביב 0.3$ – 1$ , וכמובן יש עלות חד פעמית של בניית דף הנחיתה וכתיבת המאמר בדף.

מה חייב שיהיה?

  1. מאמר
  2. דף נחיתה (אפשר לשקול גם דף נחיתה דינמי שהקורא נשאל שאלות ורק לאחר שענה על כולן נשלח טופס עם פרטיו במידה ומתאים – מעין "בדיקת התאמה")
  3. בניית קמפיין (והדגש על מודעה, תמונה וכותרת אטרקטיבית שתמשוך את העין

כמה זמן עד שעולים לאוויר?

מהרגע שהחלטנו, תוך יומיים אפשר כבר להיות באוויר לאחר בניית הקמפיין. ואם אין לכם דף נחיתה, חכו עוד יום-יומיים ויהיה לכם גם דף נחיתה מעוצב.

נשמח לקחת אותך קדימה!

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם:

נשמח לקחת אותך קדימה!

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם:

בלי שנצטרך להפריע לכם באמצע…

איפה שלא נהיה אנחנו מוקפים פרסומות מכל עבר. באנרים מהבהבים באתרי אינטרנט, מיילים עם הצעות שיווקיות, פוסטים בפייסבוק, פרסומות בגוגל, פופאפים שקופצים לעברנו מכל מקום, שלטי חוצות וזה עוד לפני שהגענו הביתה והתיישבנו מול הטלוויזיה.

עם הזמן, למדנו להתעלם מהפרסומות ולהעלים אותן בצורה אקטיבית: לדלג על מקבץ פרסומות, לזהות את הפוסטים הממומנים בפייסבוק ולהפסיק להביט בשלטי החוצות.

 

בתוך עולם עמוס פרסומות, מצאו שתי חברות ישראליות, טאבולה ואאוטבריין את דרכן לתוך אחד התחומים החמים של עולם השיווק. החברות מנגישות תוכן שיווקי מעניין לקהלים רחבים שנמצאים באתרי התוכן הגדולים כמו: Ynet, Walla ודה מרקר באופן של כתבות חדשותיות המספקות ערך לגולשים. 

 

שיטת השיווק הזו מתחברת היטב לתהליך שאנו עדים לקיומו בשנים האחרונות לפיו החלטות הקניה של הלקוח מתחילות הרבה לפני שהוא מגיע לנקודת המכירה ומתקבלות בעיקר על סמך תוכן איכותי שהוא פוגש ברשת וביקורות הגולשים בסופו.

איך עובד שיווק באמצעות תוכן?

אנשים אוהבים לקרוא כתבות חדשותיות מהארץ ומהעולם בכל רגע פנוי. בין אם זה בתור לקופה בסופר, בלילה לפני שהם נרדמים או בזמן ההמתנה לרופא. בסיום הקריאה, אנו מקבלים המלצות לקריאת תוכן נוסף הקשור לכתבה שזה עתה סיימנו לקרוא.

סביר להניח שיצא לכם לקרוא כתבה מעניינת שבסופה נתקלתם במשפט: "בטח יעניין אתכם לקרוא גם על….." הכותרת מכילה מספר קישורים לכתבות תוכן נוספות שמכניסות את הגולשים לאתרים נוספים ברשת.

אם נניח קראנו כתבה מסוימת בתחום הרפואה, נניח על תרופה פורצת דרך לסרטן, סביר להניח שבסוף הכתבה נראה מודעות נוספות העוסקות בתחום הרפואה: כמוסות חדשניות שמופקות באופן טבעי ועוזרות לירידת סוכר או הסוד שלא סיפרו לכם על כאבי הראש הכרוניים ועוד המלצות לקרוא כתבות נוספות בתחום הרפואה והמחקר.

הגולש שקרא את הכתבה כבר נמצא במוד של צריכת תוכן מה שהופך אותו בשל יותר לקרוא תכנים נוספים ולהשלים המרה: השארת פרטים ואפילו רכישה.

כשאנחנו מקליקים על אותה מודעה מומלצת, מבלי לשים לב אנחנו עוברים לאתר המפרסם ושם נמשיך להיתקל בכתבות משיקות לתחום הרפואה והמחקר, שחושפות אותנו לתוכן חדש כמו גם למסרים נוספים של המשווק.

ההמלצה מופיעה כתמונה שמושכת את העין עם משפט מסקרן בצידה. אותן הכתבות לא נראות שיווקיות מדי והן בעלות look & feel של האתר בו הן מתפרסמות וסגנון הכתיבה שלהן הוא בדומה לזה של תוכן חדשותי.

למי זה כדאי ומתאים?

  • אם אתם משיקים מוצר או שירות חדשני כותרת מעניינת בשילוב תמונה מסקרנת ימשכו כמות גבוהה של קוראים לכתבה. לדוגמא: "ניהול תיק השקעות באופן מקצועי וללא עמלות מיותרות"
  • אם אתם ניצבים לפני עסקה אטרקטיבית במיוחד או מתעתדים לפרוץ לשוק עם מוצר חדש שאנשים טרם שמעו עליו: "הדגמה חינם: הפלטפוס מתיישר כבר מהצעד הראשון".
  • ובאופן רחב יותר, אם העסק שלכם קשור לתחומי הבריאות, הנדל"ן או הפיננסים, זו לגמרי הפלטפורמה בשבילכם !

מהם היתרונות של שיווק באמצעות תוכן?

להלן מספר סיבות טובות

בניית אוטוריטה מקצועית

החשיפה למאמר מקצועי שמתפרסם בעיתונים נחשבים וממוצבים

תשלום פר קליק בלבד

אנחנו משלמים רק על מי שהקליק על המודעה ויחסית תשלום נמוך בהתייחס לעובדה ששטח הפרסום שלנו נמצא גם בעיתונים נחשבים ומוכרים

החדרת מוצרים חדשים

יכולת להשפיע, להניע לפעולה באמצעות מאמר מקצועי עבור מוצר חדש או שירות חדש שאינו מוכר. חשיפה גבוהה בעלות יחסית נמוכה.

כל קמפיין מוצלח מתחיל במחקר קהל היעד

טאבולה ואאוטבריין, מהוות למעשה רשת של שיתופי פעולה בין מפרסמים המעוניינים להפיץ תוכן איכותי לבין אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם המהווים פלטפורמת פרסום לאותו התוכן. התוכן מתפרסם במיקומים קבועים באותם האתרים עימם מתקיים שיתוף פעולה. טאבולה משתפת פעולה עם רשימה ארוכה של אתרים ביניהם, ישראל היום, גלובס ynet, walla, NRG ביזפורטל ועוד. אאוטבריין פועלת מלבד ישראל בלמעלה מ- 20 מדינות ובלמעלה מ- 100,000 אתרים שונים. בארץ היא משתפת פעולה עם  אתרים כגון: מאקו, דה מרקר, כלכליסט ועוד.

מרגע שהקמתם קמפיין בטאבולה או באאוטבריין, השירות מאפשר לכם להעלות מודעות  באתרים עימם יש לחברות שיתופי פעולה ולהגיע לעיניהם של מאות אלפי גולשים.

כך זה נראה בעיניים של הגולשים בסוף כתבה שקראו:

איך תוודאו שהקהל הנכון רואה את המודעה?

אחד הנושאים החשובים בתהליך השיווק הוא טרגוט קהל המטרה. שתי החברות, שהתאחדו באוקטובר 2019, מציעות כלי טירגוט דומים המאפשרים להן לבצע פילוח של הלקוחות לפי תחומי עניין בצירוף תהליכי רימרקטינג המאפשרים למפרסמים לבנות קמפיינים מדויקים. כל התהליך הפרסומי מלווה במעקב ובמדידה של הביצועים בכדי להבטיח את התוצאות האופטימליות.

מה שכתוב כאן למטה לא דומה לקטע של למי זה כדאי ומתאים ? צריך לשלב בניהם לטעמי.

חמש סיבות מצוינות למה לעשות שיווק באמצעות תוכן (Content (Marketing

  • אחוזי ההמרה הגבוהים ביחס לפרסום בבאנרים. אנשים נוטים כמעט שלא להקליק על באנרים. בסיום קריאת הכתבה, הגולש יכול ליצור עמכם קשר במספר דרכים: לרכוש את השירות, להשאיר פרטים, להוריד קובץ או ליצור עימכם קשר טלפוני.
  • קידום האתר של המפרסם במנועי החיפוש – בשלב המיידי הגולש יוסיף לנו זמן שהייה באתר כתוצאה מקריאת הכתבה שהומלצה לו. בנוסף, קיים סיכוי שהגולש ירצה לקרוא תכנים נוספים ואף יגדיל את האינטראקציה עם האתר באמצעות השארת תגובה. אלה פרמטרים הנמדדים על ידי מנועי החיפוש ומשפיעים על הדירוג של האתר בגוגל.
  • בניית אוטוריטה מקצועית – הגולשים נחשפים לתכנים שלכם, מתייגים אתכם כמומחים ועם הזמן ניכרת עלייה ברמת ההיכרות והמודעות למותג שלכם והם אפילו יכולים להמליץ עליכם לאחרים מבלי שרכשו מכם את השירות בעצמם.
  • יתרון משמעותי בבניית קמפיין שמגדיל את אחוזי ההמרה – שיווק באמצעות תוכן מאפשר לגורם המפרסם לסמן את קהל היעד ולעמוד על מאפייני הצריכה שלו כדי להבין לעומק את תחומי העניין ואפיוני ההתנהגות שלו ברשת. בהמשך ניתן לבנות על סמך הנתונים קמפיין מותאם שיגדיל את שיעורי ההמרה של הקהל הפוטנציאלי.
  • הגעה לקהלי יעד חדשים – השימוש בפלטפורמה מאפשר הגעה לקהל יעד חדש שאינו מודע לשירות החדש שלכם ולכן גם לא מחפש אותו

שימו לב, כיוון שכל הקלקה עולה לנו כסף, חשוב לייצר מודעה עם כותרת שתמשוך את הקהל הרלבנטי ולא סתם גולשים סקרנים שיבזבזו לנו את תקציב הפרסום ובסוף גם לא ירכשו. תנו חשיבות לכותרת של המודעה והיעזרו במידת הצורך בכותב תוכן שיווקי כדי להבטיח את הצלחת הקמפיין.