קידום ברשתות חברתיות

פייסבוק / אינסטגרם / לינקדאין - הקדישו 5 דקות לקרוא את זה

על מה מדובר?

יש מגוון של רשתות חברתיות, חלקם מוכרות יותר כמו פייסבוק, אינסטגרם ולינקדאין וחלקם מוכרות פחות כמו pinterest, ReddIt ועוד.
שני דברים המרכזיים בקידום ברשתות החברתיות הם:
פילוח קהלים מדויק – להגיע הכי מדויק שאפשר אל הקונים הפוטנציאלים של העסק.
המסר – creative מקורי, מעניין ומושך את תשומת הלב של הגולשים למסר שלנו.

למי מתאים?

הרשתות החברתיות מתאימות למעשה לכל עסק,
כל עסק שרוצה שיותר אנשים יכירו את השירות שלו, את המותג שלו וזקוק לפלטפורמה שתחשוף אותו (כמובן שיש תחומים שפחות מתאימים כמו "משרדי חקירות" ועוד).

מה ההשקעה הנדרשת?

בפייסבוק / אינסטגרם ולינקדאין יש אפשרות לקידום אורגני, בקבוצות ובפרופיל האישי והעסקי וכל זה ללא השקעה כספית.

האופציות של קידום ממומן קיימות בפייסבוק ובאנסטגרם שם אנחנו משלמים לפי כמות האנשים שייחשפו למודעה שלנו (אנחנו מגדירים את תקרת התקציב היומי או ברמת הקמפיין).

בלינקדאין זה קצת שונה, שם אנחנו נשלם לפי קליק על המודעה שלנו (בדר"כ זה ינוע בין 2.5$ ל 3.5$ לקליק ומינימום של 10$ ליום.

מה חייב שיהיה?

בפרסום ברשתות החברתיות לא חייבים שיהיה דף נחיתה אלא יש אפשרות גם לטופס מובנה של פייסבוק או לינקדאין. כמובן אין בעיה גם להעביר את הלקוח אל דף נחיתה או לאתר במידה ויש

כמה זמן עד שעולים לאוויר?

גם כאן, העלייה לאוויר היא מיידית לאחר שפילחנו את הקהל שרצינו להגיע אליו ויצרנו את המודעה הכי מעניינת שיש לשירות שלנו

נשמח לקחת אותך קדימה!

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם:

נשמח לקחת אותך קדימה!

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם:

מהי הרשת החברתית הטובה ביותר לקידום העסק שלי?

מה כדאי יותר פרסום אורגני או ממומן?

איפה הכי ישתלם לי לפרסם את המוצרים שלי?

התשובה לשאלות הללו תלויות כמובן בסוג העסק. במטרות שאנחנו רוצים כמובן להשיג בפרסום. אבל לפני הכל חשוב להבין שמודל החיוב של הפלטפורמות הללו בפרסום ממומן הוא לפי חשיפה, ז"א ככל שנרצה לחשוף את המודעה שלנו שליותר אנשים כך נצטרך לשלם יותר.

יחד עם זאת, ישנם מספר "חוקים" בעולם ה CREATIVE החדש שחשוב שנכיר על מנת להפוך את הקמפיין שלנו לאפקטיבי, עצמתי ובלתי נשכח!

מוכנים, מבטיחים לכם שיהיה מעניין, רק קחו לעצמכם פינה שקטה וכמה דקות של קריאה נינוחה, אתם כבר תמצאו מה לעשות עם מה שתקראו כאן.

מהו קידום אורגני ברשתות חברתיות? (ובואו נדבר על פייסבוק)

המשמעות של קידום אורגני היא לפרסם את הפוסט שלך בדף העסקי / בפרופיל האישי ובקבוצות מבלי לשלם על הפרסום לפייסבוק.

רגע, אל תחשבו שתוכלו להגיע לאותה רמת החשיפה, אבל בהחלט אם עובדים נכון, זה יכול להביא לכם ערך, והנה מספר כללים שכדאי שנכיר:

פרסום פוסט אורגני בדף העסקי – שימו לב שפרסום פוסט בדף העסקי באופן אורגני (ללא מימון) יגיע לפחות אנשים וייצור פחות מעורבות מאשר אם פרסמתם אותו בפרופיל האישי שלכם, למה ? כי פייסבוק רוצה שתשלמו לה ולכן אין לה אינטרס לפרסם את העסק שלכם בחינם.

פרסום אורגני בפרופיל אישי – יש דבר כזה, רק שצריך לעשות את זה מתחת לרדאר של פייסבוק, גם כאן פייסבוק לא אוהבת שמנסים לעקוף את המערכת ולפרסם חופשי את העסק שלנו ובחינם בפרופיל שנועד לצורך חברתי.

יתירה מזו, אם פייסבוק תזהה שאתם מפרסמים את העסק שלכם באופן תדיר יכולים לקרות שני דברים כמו חסימת החשבון לתקופה ובמקרה הטוב הפצה של הפוסט בתפוצה נמוכה עד אפסית.

אז מה אפשר לעשות ? זו לא המלצה כמובן והאחריות היא בידכם, לרשום את הפוסט "בהסוואה", לא עסקי מידי וכמובן לא להפיץ פוסטים שכאלה באופן תדיר מידי.

דאגו שפוסטים עסקיים שכאלה לא יהיו יום אחרי יום, אלא מידי פעם "מתחלק" לכם פוסט שכזה לפרופיל האישי

בקשו מהחברים לשתף ותייג כי זו הדרך שלכם לצאת ממעגל החברים הקרוב כשאתם מפרסמים בפרופיל האישי שלכם

בתמונת ה COVER שלכם, אל תשימו את תמונת העסק וודאו ששם הפרופיל שלכם לא יכלול את שם העסק – אתם יכולים להיחסם על זה באחד מהימים

פרסום אורגני בקבוצות – גם כאן, זהירות ! אם פייסבוק יזהו פרסום מסיבי של העסק שלכם במגוון קבוצות, החשבון שלכם עלול להיחסם.

פרסום אורגני בקבוצות בהחלט קיים, וזה גם עובד רק שצריך להיזהר. יש קבוצות מקצועיות בהתאם לנושא או לתחום העיסוק ויש קבוצות תושבים בהתאם לעיר/שכונה, שימו לב לתאריכים ולשעות בה הקבוצה מאשרת פרסום עסקי (בדר"כ תמצאו את הפרטים הללו ב"אודות" של הקבוצה) ורק אז פרסמו.

עצה שלנו, הירשמו לקבוצה עם הפרופיל האישי (תחשבו על עצמכם האם הייתם מתחברים יותר לפוסט של אבי שמספר את הפוסט (עוד נדבר על זה) או פוסט שהבעלים שלו הוא "אינסטלטור – מומחה בפתיחת סתימות" (או שלא הייתם מתחברים בכלל 🙂 ) 

צרו לעצמכם טבלה מסודרת (כמו שבדוגמה משמאל למשל) כך שתהיו עקביים ושיטתיים – תתמידו, זה עובד.

על אף הירידה בחשיפה האורגנית, עדיין מומלץ לשלב את הקידום האורגני ככלי בשיווק מותגים. כשמשתמש מגיע לתוכן אורגני הוא נוטה לגלות רמת מעורבות גבוהה יותר מאשר לפוסט בתוכן ממומן.

בפוסטים עסקיים שהם אורגנים יש מעורבות גבוהה יותר של משתמשים ולכן בהחלט זו אופציה חינמית וטובה, רק שוב נזכיר, לעשות זאת לאט ורגוע 🙂

מהם היתרונות של פרסום בפייסבוק ממומן?

להלן מספר סיבות טובות

מפוקס בדיוק ללקוחות שאנחנו רוצים

הכלים פייסבוק נותן לנו לכוון אל האוכלוסייה שאנחנו מעוניינים בה הם מדהימים. באמצעות אפיון התנהגות ופילוח אוכלוסייה חכם כמעט ברוב המקרים ניתן להגיע לקהל המדויק שלנו. רק שבואו נזכור - זה קהל שאנחנו רוצים "להראות לו" / "להציג לו" את השירות/מוצר שלנו ולא בהכרח קהל שעכשיו מחפש את השירות או המוצר

תשלום לפי חשיפה

במידה והגענו לקהלים המדויקים שלנו ואכן מדובר בקהל ממוקד - נוכל לייצר חשיפה לקהל הזה בתקציב פרסום יחסית נמוך.

מגוון אפשרויות Creative

פייסבוק היא פלטפורמה ויזואלית. כמעט כל שבוע מתחדש בה משהו אחר, נוספות עוד אפשרות מסרטון, מצגת, תצוגת כרטיסים, חוויה מיידית ועוד. העובדה שפיסבוק נותנת לנו את האפשרות להציג את הפרסום שלנו במגוון דרכים שימשכו את העין לגולש, זה בהחלט משדרג את יכולת הפרסום שלנו

10 עובדות שכדאי לכולנו להכיר לפני שניגש לפרסם פוסטים

  • מודעות בצבעים נקראות ב 42% יותר ממודעות בשחור לבן
  • ויזואל מעובד במוחינו פי 60,000 מהר יותר מטקסט
  • תמונות מביאות יותר אינטראקציות ומעורבות מטקסט, מחקרים מצביעים על פי 2.3 יותר מעורבות
  • וידאו מביא יותר אינטראקציות ומעורבות מתמונות, מחקרים מצביעים על 20% יותר מעורבות 
  • כותרת עם מספרים מושכת את העין יותר
  • המספרים 5 ו-10 גורמים לנו ללחוץ יותר (10,5,15)
  • 15 מילים בכותרת מאמרים שפורסמו פייסבוק מביאה למקסימום מעורבות
  • 5-6 מילים בכותרת מודעת פייסבוק מביאה למקסימום מעורבות
  • פוסט פייסבוק עד 40 מילים מקבל מעורבות גבוהה ב 86% מפוסטים ארוכים יותר
  • אנו נוטים לסרוק בכותרת רק את שלושת המילים הראשונות ואת שלושת המילים האחרונות

5 שיקולים לבחירת תמונה מנצחת

  • השתמשו בתמונות עם צבע חזק ובולט
  • גם תמונה שהיא איור מופשט, משהו משורטט ידני או אינפוגרפיקה בהחלט תופס את העין
  • חיתוך לא קונבנציונלי של תמונות וזוויות לא שגרתיות
  • זום משמעותי שלוקח את התמונה למקום אחר לגמרי
  • ואחרון אחרון איך אפשר בלי תמונה שמעלה בנו רגש חזק ! או זיכרון נוסטלגי ונעים..

ועכשיו בואו נדבר על הקידום הממומן בפייסבוק

היתרון הבולט של פייסבוק הוא יכולת הפילוח של קהלי היעד לפי קריטריונים מרובים כמו דפים שביקרנו בהם, תחומי עניין, פרמטרים דמוגרפים ומאפייני התנהגות. למעשה פייסבוק יודעת עלינו, כנראה יותר ממה שאנחנו במודע יודעים על עצמינו …

האם אנחנו נוטים לרכוש באונליין?

האם נסענו לחו"ל בתקופה האחרונה?

האם אנחנו נוטים להיכנס לדפים של ציוד ספורט וכושר?

או האם אנחנו מבקרים בהרבה קבוצות של יקבים ויין ואז כמובן פייסבוק יקטלגו אותנו בתחומי עניין כ "אוהבי יין".

אמנם זה קצת מפחיד שפיסבוק יודעת עלינו כל כך הרבה ויחד עם זאת כל הנתונים הללו עוזרים לנו להגיע לקהלים הכי מדויקים עבורנו. 

פרסום אפקטיבי בפיסבוק, תלוי 2 גורמים מרכזיים:

  1. מיקוד מדויק לקהל היעד שלנו
  2. מודעה/סרטון יצירתי שיתפוס לנו "הקהל הפוטנציאלי" את תשומת הלב

כמובן שיש עוד מגוון של פעולות שצריך להחליט ולהגדיר, סוג הקמפיין, התקציב היומי ועוד – בשורה התחתונה הפרסום בפייסבוק עובד כשהוא נעשה אל מול הקהל הנכון ו creatve חזק (תמונה / סרטון) שאי אפשר להתעלם ממנו וכמובן הטקסט הקצר שמעביר את המסר במדויק (micro copy)

 

עם לינקדאין זה קצת שונה ...

לינקדאין, היא הרשת החברתית המקצועית המובילה בעולם. בשנים האחרונות היא הפכה להיות מאסט בקרב ארגונים ותעשיות שונות ובפרט בעולם ההייטק.

היא לא עוד רשת חברתית מלאה בפוסטים מרגשים ותמונות משפחתיות נוגעות ללב אלא הרשת שמהווה את אפיק השיווק מספר אחד להפצת תוכן בתחום ה – B2B (חברות המספקות שירותים לחברות אחרות) וחברות משתמשות לא מעט ברשת כצינור שיווקי החושף את המותג שלהן ומבסס את המוניטין שלהן. במקרה הזה כלי השיווק הוא לא רק הפרופיל העסקי אלא גם פרסום ממומן.

בנוסף,ברשת הלינקדאין ניתן למצוא הרבה מאוד תוכן מקצועי, לצד אנשי מקצוע בשוק העבודה, מנכ"לים ואנשים בכירים בתפקידי מפתח מארגונים שונים.

בלינקדאין מעבר לנתונים הדמוגרפיים של גיל, מגדר ועוד הכוח העיקרי שלה והייחוד שלה הוא בפילוח לפי "תפקיד בארגון".

 

לסיכום: רשת מקצועית ואיכותית שמאפשרת גם לחברות וגם למשתמשים הפרטיים להגדיל את הנראות העסקית שלהם.

לסיכום...

במיוחד ברשתות חברתיות, צריך להבין שאין לנו יותר משניה אחת בשביל לתפוס את תשומת הלב של הגולשים. אז איך עושם את זה? creative חזק שאי אפשר להתעלם ממנו – זה שם המשחק. 

תזכרו, קמפיין חכם ואיכותי בהחלט יכול להביא לכם תנועה שוטפת של לקוחות !  המון בהצלחה !