קידום ממומן בגוגל

רוצים שימצאו אתכם בגוגל? הקדישו 5 דקות לקרוא את זה.

על מה מדובר?

פלטפורמת הפרסום של גוגל שנקראת גם גוגל אדס. מאפשרת לנו להציג את המודעה שלנו בתוצאות החיפוש של גוגל. למשל: נניח ואנחנו מחפשים עורך דין לתביעת ביטוח בגוגל, אז נכתוב בשורת החיפוש: "עורך דין ביטוח" ואז המודעה שלנו תופיע בתוצאות החיפוש (כאשר בצד ימין ליד המודעה יהיה כתוב "מודעה").

למי מתאים?

הפלטפורמה הזו בעיקר מתאימה לשירותים או מוצרים שאני או אתה מחפשים אותם בגוגל, לכל עסק שרוצה לראות תוצאות מהר והעלות הממוצעת לקליק היא יחסית נמוכה.

מה עלויות הפרסום בגוגל?

התשלום לגוגל הוא לפי כמות ההקלקות, ז"א נניח והקלקה על ביטוי מסויים עולה 4 ₪ לקליק, אז אם הקליקו על המודעה שלי 10 אנשים ביום אז העלות היומית שלי תהיה 40 ₪.

כמה נקודות שחשוב לדעת: העלות היא בתלות של הביטוי כך שיש ביטויים שעולים יותר ויש ביטויים שעולים פחות.

בדרך כלל קובעים את תקרת העלות היומית בהתאם לתקציב שאנחנו רוצים להשקיע, למשל, אם נחליט שאנחנו רוצים להשקיע 1500 ₪ בפרסום בגוגל, אז נגדיר את תקרת העלות היומית ל- 50 ₪.

יכול להיות שיום אחד גוגל תחייב ב 60 ₪ ויום אחד ב 40 ₪ , אבל בסה"כ החודשי לא נעבור את ה 1,500 ₪.

יש אפשרות להגדיר מגבלת מחיר לקליק גם לפי ביטוי כך שתמיד נהיה בשליטה תקציבית וגם למנוע מצבים שביטוי מסוים "אוכל" לנו את כל התקציב.

מה חייב שיהיה?

אתר או דף נחיתה מזמין ומעוצב שאליו יופנו כל מי שהקליק על המודעה שלנו

כמה זמן עד שעולים לאוויר?

מהרגע שהחלטנו, תוך יומיים אפשר כבר להיות באוויר לאחר מחקר ביטויים מעמיק ובניית הקמפיין. ואם אין לכם דף נחיתה, חכו עוד יום-יומיים ויהיה לכם גם דף נחיתה מעוצב.

נשמח לקחת אותך קדימה!

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם:

נשמח לקחת אותך קדימה!

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם:

בשנים האחרונות, הפך גוגל למנוע החיפוש המשמעותי והאפקטיבי ביותר באינטרנט. כמעט כל אדם שמחפש מידע או שירות יבצע את החיפוש שלו בגוגל.

חברות גדולות כמו גם עסקים קטנים כבר שנים מבינים את פוטנציאל הפרסום העצום שגוגל מציעה עבורם ומשתמשים בה בחכמה אם בקידום ממומן או אם בקידום אורגני.

כאן נסביר על הקידום הממומן בגוגל, מה זה אומר?

גוגל מאפשרת פרסום במגוון אפשרויות, נרחיב כאן על 2 האפשרויות שרוב העסקים משתמשים בהם והם:

  1. רשת החיפוש – להופיע בראש הדף בתוצאות החיפוש
  2. רשת המדיה – באנרים פרסומיים של העסק שלך שמופיעים במגוון מקומות ברשת.

פרסום ממומן בגוגל יגדיל את חשיפת העסק בצורה משמעותית ויביא תוצאות מהירות.

למעשה אנחנו יכולים לומר בפה מלא שקידום ממומן שמתבצע בצורה חכמה ואפקטיבית הוא זה שיכול לעשות את ההבדל בין עסק מצליח המייצר רווחים משמעותיים לבין עסק מדשדש והכל במידי מרגע שמחליטים להתחיל.

אז מה זה בעצם קידום ממומן בגוגל?

קידום ממומן, הידוע גם בשמו PPC קיצור של (pay per click) מאפשר למפרסם להופיע בתוצאות החיפוש כאשר לצידה מופיעה המילה 'מודעה' (ראו בתמונה משמאל).

למעשה בעמוד הראשון יכולות להופיע עד 4 מודעות בראש הדף של קידום ממומן בגוגל, עד 10 תוצאות של קידום אורגני בגוגל ובסוף העמוד עד 4 מודעות נוספות של גוגל ממומן.

חשוב לדעת שקמפיין גוגל ממומן יכול גם להציג את המודעות בעמוד השני (רק שכאן כבר ברור לכולנו שהקמפיין לא אפקטיבי כי מי בכלל מגיע לעמוד השני …) 

אז איך מוודאים שנהיה בולטים בראש העמוד, שנבלוט יותר ונקבל נתח חשיםה גבוה יותר מעל המתחרים שלנו, זה כמובן תלוי באיכות הקמפיין שנגזרת ממספר פרמטרים (נרחיב עליהם בהמשך).

אבל לפני כן, בואו נחזור קצת אחורה …. למי הפרסום בגוגל מתאים? ומה ההבדל המשמעותי בינו לבין פייסבוק?

הפרסום בגוגל ממומן מתאים רק אם יש לך שירות מוכר שמחפשים אותו בגוגל. כשמישהו מחפש לדוגמה "עורך דין ביטוח" ואתה מופיע בעמוד הראשון, אתה למעשה עונה לו על צורך מיידי, למעשה הוא חיפש אותך ! והוא מצא אותך בגוגל שזה הבדל עצום מלקוח שאתה פונה אליו ובכלל לא יודע אם הוא צריך עכשיו את השירות שלך (כמו בפייסבוק)

מהם היתרונות של פרסום בגוגל ממומן?

להלן מספר סיבות טובות

מפוקס בדיוק ללקוחות שאנחנו רוצים

תהליך בחירת מילות מפתח נכון וחכם יאפשר לנו להגיע לקהל הכי מדויק עבורנו. לבחירת ביטויי החיפוש יש משמעות קריטית להצלחת הקמפיין ולשמירה על מסגרת תקציבית נאותה 

תשלום להקלקה בלבד

תהליך בחירת מילות מפתח נכון וחכם יאפשר לנו להגיע לקהל הכי מדויק עבורנו. לבחירת ביטויי החיפוש יש משמעות קריטית להצלחת הקמפיין ולשמירה על מסגרת תקציבית נאותה 

תוצאות מיידיות

בגוגל ממומן ניתן להתחיל במיידי. כל מה שצריך זה לבנות קמפיין איכותי, דף נחיתה איכותי וממוקד ועולים לאוויר. תוצאות הקמפיין מתקבלות במיידי וניתן לראות ולבחון אותם כבר בהתחלה

כל קמפיין מוצלח מתחיל במחקר מילות מפתח מעמיק

מתחילים בבחירת המילים והביטויים המתארים בצורה המדויקת ביותר את השירותים של העסק והפתרונות שהוא מספק ללקוח (ולמעשה כל האפשרויות שאדם מו השורה היה כותב בגוגל על ותרצו להופיע בתוצאות החיפוש).

חשוב לבצע בחירה קפדנית של מילות החיפוש. ניתן להיעזר בכלי הצעת מילות מפתח של גוגל וכלים נוספים שנותנים הערכה למספר החיפושים הקיימים לכל ביטוי והערכה לגבי עלות התשלום הצפויה לכל קליק.

מחקר טוב ואפקטיבי יעזור לנו להתמקד בביטויים שיביאו לנו לידים איכותיים ויכוון אותנו למקומות בהם נוכל לקדם את האתר מבלי להשקיע הרבה משאבים מול המתחרים.

מומלץ להגדיר לגוגל התאמה מדויקת למילות המפתח שהגדרנו (ולא התאמה רחבה). אמנם זה ידרוש מאתנו להגדיר את כל מילות המפתח בקמפיין (יותר עבודה בבניית הקמפיין) אולם כך גם נהיה בטוחים שרק מי שבאמת אנחנו מכוונים אליו יראה את המודעה. קמפיין הרבה יותר מדויק.

בניית אתר / דף נחיתה ‏

זהו תנאי הכרחי לאפשר ביצוע של קמפיין ממומן. מדובר בעמוד אליו מגיע הגולש לאחר שהקליק על המודעה.

בסוף חשובה השורה התחתונה. קמפיין איכותי הוא זה שיביא לעמוד שלך את האנשים הנכונים, שיקליקו על המודעה ויגיעו ל"חלון הראווה" של העסק, לאתר או לדף הנחיתה ומכאן, איכות הדף, התוכן, הנראות, הם שייקבעו בסופו של דבר האם הלקוח הפוטנציאלי ישאיר באתר פרטים או לא.

חשוב מאוד להבין. דף נחיתה איכותי (ממיר – בשפה המקצועית) הוא משמעותי להצלחת הקמפיין ולשורה התחתונה. יש מגוון של דרכים להעלות את סיכויי ההמרה בדף הנחיתה החל מכפתורי קשר נגישים, פונטים ועיצוב תכנים ועוד (חפשו פוסט מפורט בנושא בבלוג)

אז מה עדיף, דף נחיתה או אתר? דף נחיתה מהיר להקמה וממוקד יותר בפתרון שאתם מציעים (אין לאן לנדוד…) ויחד עם זאת אתר משדר סמכות מקצועית ובית שמציע מגוון של שירותים כך שהלקוח הפוטנציאלי ברוב המקרים ירגיש בטוח יותר להשאיר פרטים.

נקודות חשובות בבניית הקמפיין ‏

מעבר להגדרות הבסיסיות של הקמפיין כגון מסגרת התקציב, מילות המפתח ועוד יש כמה דברים שכדאי לתת עליהם את הדעת במיוחד.

מיקומים – ברוב המקרים נותן השירות יתמקד באזורים מסוימים יותר מאזורים אחרים, למשל יעדיף לתת שירות באזור המרכז יותר מאשר אזור הצפון. נכון, הוא גם נותן שירות לאזור הצפון אבל העדיפות היא לאזור המרכז. לכן, במקרה שכזה יש להגדיר את מיקום המודעות שיופיעו למחפשים באזורים המועדפים בלבד. רק במידה והתקציב היומי שלנו אינו מנוצל עד תום, יש טעם להרחיב לאזורים הנוספים או לחילופין לבחון מחדש ולהרחיב את מילות המפתח שלנו

הגדרת המודעה – מכיוון שהפרסום מבוסס על המודל  Pay Per Click כלומר רק כשהגולש יקליק על המודעה אתם תחויבו ע"י גוגל, חשוב שהמודעה תהיה מוגדרת נכון כך שתפנה לקהל היעד הפוטנציאלי של העסק ולא תמשוך עדת סקרנים שרק תקליק מבלי לרכוש ותכלה לכם את תקציב הפרסום

המרה ישירה – מומלץ להגדיר תוסף טלפון שיאפשרו ללקוחות שלכם גם ליצור קשר ישירות כבר מלחיצה על המודעה ללא צורך להגיע לדף הנחיתה

תוספים – יש חשיבות להגדרת SITE LINKS, תוסף שירותים ועוד – כל אילו מאפשרים לך להציג את המודעה על שטח רחב יותר בגוגל כך שיש סיכוי גבוה יותר שהמודעה שלך תתפוס את תשומת הלב של יותר לקוחות פוטנציאלים

הגדרת המרות – כך תוכלו לדעת במדוייק את ביצועי הקמפיין בשורה התחתונה ולא רק כמה הקליקו עליכם. שיעור הקלקות גבוה ויחס המרה נמוך יכול להעיד על שתי כיוונים שכדאי להתייחס אליהם. הראשון, מילות המפתח לא מדויקות או שתיאור המודעה לא ברור ומושך אנשים לא רלונטים להיכנס לדף הנחיתה/לאתר וכך מי שנכנס לא חיפש את סוג השירות שלכם ולכן לא השאיר פרטים או שאכן מי שהגיע הוא כן מקהלי היעד שלכם אך דף הנחיתה לא מספיק מעניין והוא לא משתכנע להשאיר פרטים

מיטוב הקמפיין – חשוב לבחון באופן שוטף את התנהגות הקמפיין, בהתאם לתוצאות הראשוניות ניתן למטב את אוכלוסיית היעד, מילות המפתח, טקסט המודעות וכך את תוצאות הקמפיין, מומלץ לעשות זאת באופן שוטף.

מה חשוב לשאול או לוודא על מנת להבין שאנחנו בכיוון הנכון ?

מהו ציון האיכות של הקמפיין שלי ?  ציון האיכות נקבע מ 1 עד 10 וכמובן שככל שתהיו גבוהים יותר בציון כך גוגל ייתן לכם עדיפות על המתחרים אם בנתח חשיפה גבוה יותר, מיקום גבוה יותר ואפילו העלות שתשלמו לכל קליק תהיה נמוכה יותר.

ציון האיכות ניתן אפילו ברמת מילת מפתח כך שתוכלו לדעת היכן צריך לשים את האצבע על מנת לשפר את הקמפיין כולו.

 

שגר ואל תשכח !

אחת הטעויות השכיחות שעושים בעלי עסקים היא שגר ושכח. כלומר מעלים קמפיין ולא נוגעים בו יותר ומצפים שיעשה את העבודה. כיוון שהקידום הממומן עובד כמכרז והמפרסם יכול לשנות את עלויות הפרסום, טייס אוטומטי עלול לפגוע בתוצאות הקמפיין שלכם. חשוב לבחון את תוצאות הקמפיין כל הזמן ולטייב את התוצאות. 

תזכרו, קמפיין חכם ואיכותי בהחלט יכול להביא לכם תנועה שוטפת של לקוחות !  המון בהצלחה !